Bert Grootjen nieuwe directeur ThyssenKrupp Encasa Nederland

Bert Grootjen is met ingang van 1 oktober de nieuwe directeur van ThyssenKrupp Encasa Nederland. Grootjen neemt het stokje over van Arina van Oost, die de positie van Algemeen Directeur 4 jaar heeft vervuld.

Arina van Oost heeft sinds 2001 verschillende managementfuncties bekleed bij ThyssenKrupp en gaat nu in het Duitse Essen aan de slag als Head of Communications and Marketing van de Business Unit Access Solutions. In deze hoedanigheid zal zij verantwoordelijk zijn voor de wereldwijde marketing- en communicatieactiviteiten van Access Solutions.

Grootjen ging na zijn opleiding Industrial Management in Utrecht en zijn master-opleiding aan Nyenrode aan de slag bij de Stork Groep, waar hij ervaring heeft opgedaan in Sales Management en Procurement. In 2011 maakte hij de overstap naar ThyssenKrupp Accessibility in Krimpen aan de IJssel, waar hij Grootjen het productmanagementteam aanstuurde. Bert Grootjen is 37 jaar.

ThyssenKrupp Encasa B.V. is een toonaangevende leverancier van platformliften, trapliften en Home Elevators. ThyssenKrupp Encasa ontwikkelt, ontwerpt en implementeert oplossingen op maat voor haar klanten sinds 1953 en heeft meer dan 60 jaar ervaring op het gebied van trapliften. Het bedrijf is onderdeel van de Elevator Technology business area.

De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 6,2 miljard euro in het boekjaar 2012/2013 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met meer dan 49.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.