iF communicatiedesign award voor Home Elevator-websites van ThyssenKrupp Encasa

Tweede onderscheiding dit jaar voor de online presentatie van HE7 huisliften

ThyssenKrupp Encasa is voor de tweede keer dit jaar onderscheiden voor het design van de websites van haar luxueuze HE7 huisliften. De leverancier van huisliften, platformliften en trapliften nam voor het websitedesign de iF communicatiedesign award 2013 in ontvangst. Eerder werd het ontwerp van de Home Elevator-websites al bekroond met de zilveren Annual Multimedia Award 2013. Beide prijzen zijn indicatoren voor state-of-the-art designkwaliteit, creativiteit en een aansprekende benadering van de doelgroep.

De iF communicatiedesign awards worden uitgereikt in verschillende categorieën. De award voor ThyssenKrupp Encasa's HE7 Home Elevator websites werd toegekend in de categorie ‘digitale media’, in de subcategorie ‘corporate websites’. Voor deze categorie werd de permanente online aanwezigheid en productpresentatie van het bedrijf beoordeeld. Het iF expertpanel evalueerde de website aan de hand van diverse criteria zoals content, gebruiksvriendelijkheid, navigatie, uniciteit en look & feel.

1086 bedrijven uit verschillende branches waaronder design, architectuur, productie en reclame meldden zich aan voor de iF design awards. Slechts 346 van hen werden uiteindelijk genomineerd.

De websites van ThyssenKrupp Encasa's HE7 Home Elevators werden ontwikkeld in samenwerking met het Duitse bureau BB&K, dat overtuigde met intelligent design en een perfect passend content-concept. De websites zijn ​​gebruiksvriendelijk en nodigen bezoekers uit om in een paar klikken de wereld van de Home Elevators te verkennen. In de navigatie van de website komen dan ook verschillende kenmerken van de huisliften terug. Zo openen de menutegels op dezelfde manier als de liftdeuren en wordt achter deze deuren vervolgens extra content onthuld.

De communicatiedesign award is een van de drie awards die jaarlijks worden uitgereikt door iF International Forum Design en werd voor het eerst uitgereikt in 2004. Inmiddels wordt de prijs beschouwd als een van de belangrijkste internationale design awards. Met de design awards wil de gerenommeerde leverancier van designdiensten de bewustwording van design bij het grote publiek vergroten. Meer informatie over de awards is hier te vinden.

ThyssenKrupp Encasa B.V. is een toonaangevende leverancier van platformliften, trapliften en Home Elevators. ThyssenKrupp Encasa ontwikkeld, ontwerpt en implementeert oplossingen op maat voor haar klanten. Het bedrijf is onderdeel van de Elevator Technology business area.

De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 5,7 miljard euro euro in het boekjaar 2011/2012 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met meer dan 47.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.

photo:Rob de Haan
Rob de Haan