ThyssenKrupp Encasa demonstreert StairWalker en traplift met ASL-technologie tijdens Zorgtotaal

ThyssenKrupp Encasa, leverancier van mobiliteitsoplossingen als huisliften, platformliften en trapliften, demonstreert haar StairWalker en haar Advanced Swivel and Leveling (ASL)-technologie tijdens de vakbeurs Zorgtotaal, die plaatsvindt van 13 tot en met 15 maart in de Jaarbeurs te Utrecht. De StairWalker is een apparaat dat ondersteuning biedt tijdens het traplopen en onder meer bij revalidatietraining en fysiotherapie gebruikt kan worden. De gepatenteerde ASL-technologie, die wordt toegepast in de Swing traplift, zorgt voor optimale veiligheid, comfort en installatiegemak.

Arina van Oost, Managing Director ThyssenKrupp Encasa Nederland

StairWalker is een apparaat met ondersteunend frame dat aan de zijkant van rechte trappen gemonteerd kan worden en mensen die slechter ter been zijn steun biedt om veilig en zelfstandig trap te lopen. Ook vanuit de fysiotherapie is er veel interesse in de StairWalker. Op dit moment voert Prof. Dr. Jürgen Freiwald van de Bergische Universität Wuppertal in Duitsland een studie uit naar de drukverlichtende effecten van dit apparaat op botten en gewrichten, met als doel individuele trainingsmodules te ontwikkelen voor de fysiopraktijk. Hij verwacht de resultaten eind april te kunnen publiceren.

Arina van Oost, Managing Director van ThyssenKrupp Encasa Nederland: “De verwachting is dat het onderzoek zal aantonen dat StairWalker therapeutische behandelingen kan ondersteunen, met name op het gebied van revalidatie. Wij laten zorgprofessionals op de beurs graag zien hoe de StairWalker zowel in privésituaties als medisch gecontroleerde omgevingen toegepast kan worden.”

Ook demonstreert ThyssenKrupp Encasa tijdens Zorgtotaal haar gepatenteerde ASL-technologie. Met dit geavanceerde draaimechanisme, dat wordt toegepast in de Swing traplift, zet ThyssenKrupp Encasa de norm op het gebied van veiligheid, comfort, installatiemogelijkheden en ruimtebesparing. Dankzij de ASL-technologie kan de lift precies op de vorm van de trap afgesteld worden en gaat deze in één soepele beweging naar boven en beneden. De draaibare zitting en voetsteun maken het op- en afstappen gemakkelijker en zorgen ervoor dat de gebruiker zijn knieën minder ver hoeft te buigen.

De Swing traplift kan dankzij de ASL-technologie over meerdere verdiepingen geïnstalleerd worden, ook op zeer smalle trappen en trappen met een helling tot zeventig graden. Van Oost: “De stoel bevindt zich door de nieuwe techniek onafhankelijk van de hoek van de rails altijd in een horizontale positie. De rit verloopt hierdoor zeer soepel, zonder stopmomenten of haperingen. Het monorailsysteem, dat zeer laag over de trap rijdt en de inklapbare stoel maken de Swing traplift daarnaast ruimtebesparend. Bij de installatie hoeft de trapleuning niet verwijderd te worden; de lift kan aan de smalle zijde van de trap geplaatst worden, waardoor deze ook voor andere gebruikers optimaal begaanbaar blijft.”

ThyssenKrupp Encasa neemt deel aan Zorgtotaal in samenwerking met Pronk Ergo van 13 tot en met 15 maart in de Jaarbeurs te Utrecht, standnummer 07.C049.

ThyssenKrupp Encasa B.V. is een toonaangevende leverancier voor huisliften, platformliften en trapliften en innovatieve producten zoals StairWalker in Nederland. ThyssenKrupp Encasa B.V. is een dochteronderneming van ThyssenKrupp Elevator en onderdeel van de Access Solutions operating unit, die de productie, verkoop en service van deze producten verzorgt.

Met meer dan 47.000 medewerkers, een omzet van 5,7 miljard euro in het boekjaar 2011/2012 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator één van 's werelds toonaangevende liftbedrijven. Het portfolio bestaat uit personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, trapliften en platformliften, alsmede op maat gemaakte service-oplossingen voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk van ThyssenKrupp Elevator met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten. De business unit Elevator Technology brengt de wereldwijde activiteiten op het gebied van personenvervoerssystemen van de ThyssenKrupp Group samen.