ThyssenKrupp Encasa demonstreert StairWalker tijdens Support Beurs

Nieuwe technologie biedt ondersteuning om zelfstandig en veilig te kunnen blijven traplopen

ThyssenKrupp Encasa toont de StairWalker voor het eerst aan het grote publiek tijdens de Support Beurs in de Jaarbeurs te Utrecht. De StairWalker biedt mensen die slechter ter been zijn steun om veilig en zelfstandig trap te lopen. Deze mobiliteitsoplossing bestaat uit een ondersteunend frame dat aan de zijkant van rechte trappen gemonteerd kan worden. Van 9 tot en met 12 mei wordt de StairWalker op de Support Beurs gedemonstreerd en kunnen bezoekers dit nieuwe product zelf uitproberen.

De StairWalker zorgt ervoor dat traplopen tot de dagelijkse activiteiten blijft behoren en mensen zo lang mogelijk in hun eigen woning kunnen blijven wonen. Arina van Oost, Managing Director van ThyssenKrupp Encasa: “De StairWalker is bedoeld voor mensen die nog steeds in staat zijn om trap te lopen, maar zich hierbij onzeker of instabiel voelen. Het biedt letterlijk een steun in de rug waardoor de gebruiker zich veilig en zeker voelt. Bijkomend voordeel is dat de gebruiker langer fit blijft doordat hij fysiek actief is.”

Indien de gebruiker op een bepaald moment meer ondersteuning nodig heeft, kan de StairWalker eenvoudig naar een traplift omgebouwd worden. Van Oost: “Het is niet altijd mogelijk om goed in te schatten hoe lang het fysiek mogelijk blijft om trap te lopen. Als traplopen ook met ondersteuning niet meer gaat, is de StairWalker daarom eenvoudig om te zetten in een Levant traplift. Het steunframe wordt in dat geval door een servicetechnicus omgewisseld voor een stoel. De rails en het station van het apparaat blijven bij het ombouwen behouden.”

Tijdens de Support Beurs kunnen bezoekers zelf ervaren op welke manier de StairWalker ondersteuning biedt bij het traplopen. Daarnaast demonstreert ThyssenKrupp Encasa ook de Swing traplift tijdens de beurs. De Swing is een design traplift voor trappen met bochten en kan vanwege zijn draaizitting ook op zeer smalle trappen en wenteltrappen geïnstalleerd worden. Op de beurs kunnen bezoekers een wenteltrap op en af met deze traplift.

ThyssenKrupp Encasa toont de StairWalker en de Swing traplift op de Support Beurs van 9 tot en met 12 mei 2012 in de Jaarbeurs te Utrecht, stand 7D033.
Voor meer informatie, zie www.tkencasa.nl of kijk hier naar een videodemonstratie van de StairWalker.

Over ThyssenKrupp AG
ThyssenKrupp AG is een geïntegreerd materiaal- en technologiebedrijf dat innovatieve product- en systeemoplossingen biedt. Het bedrijf telt momenteel meer dan 177.000 werknemers en is actief in ongeveer 80 landen over de hele wereld. Acht bedrijfsonderdelen bundelen met hun activiteiten en expertise de strategische deskundigheid van het bedrijf op het gebied van materialen en technologie.

ThyssenKrupp Encasa BV is een 100% dochteronderneming van het Duitse ThyssenKrupp Elevator AG en is onderdeel van de Business Unit Accessibility. ThyssenKrupp Encasa is al sinds 1952 een belangrijke speler op de Nederlandse markt op het gebied van trapliften, platformliften en huisliften. Een klantgerichte benadering en uitstekende dienstverlening staan centraal binnen de organisatie. ThyssenKrupp Encasa BV is gevestigd in Krimpen aan den IJssel en telt 85 werknemers.