ThyssenKrupp Encasa introduceert de StairWalker

Nieuwe technologie biedt ondersteuning om zelfstandig en veilig te kunnen blijven traplopen

Arina van Oost, Managing Director ThyssenKrupp Encasa
Arina van Oost, Managing Director ThyssenKrupp Encasa

ThyssenKrupp Encasa introduceert de StairWalker, een apparaat met ondersteunend frame dat aan de zijkant van rechte trappen gemonteerd kan worden en dat mensen die slechter ter been zijn steun biedt om veilig en zelfstandig trap te lopen. Het apparaat zorgt ervoor dat traplopen tot de dagelijkse activiteiten blijft behoren en mensen zo lang mogelijk in hun eigen woning kunnen blijven wonen. Indien de gebruiker op een bepaald moment meer ondersteuning nodig heeft, kan de StairWalker eenvoudig naar een traplift omgebouwd worden.

Arina van Oost, Managing Director van ThyssenKrupp Encasa: “De StairWalker is bedoeld voor mensen die nog steeds in staat zijn om trap te lopen, maar zich hierbij onzeker of instabiel voelen. Het biedt letterlijk een steun in de rug waardoor de gebruiker zich veilig en zeker voelt. Bijkomend voordeel is dat de gebruiker langer fit blijft doordat hij fysiek actief is.”

De StairWalker is geschikt voor mensen met een lengte tussen de 1.50 en 1.90 meter en kan een lichaamsgewicht tot 146 kilogram ondersteunen. Het frame biedt bij trapopgang ondersteuning in de rug en ondersteunt de armen bij trapafgang. Met een afstandsbediening kan het apparaat naar boven of beneden gehaald worden. Tijdens het traplopen kan de gebruiker het gewenste looptempo bepalen en op elk gewenst moment pauzeren. De StairWalker is voorzien van LED-lampen waardoor het ook bij slecht verlichte trappen voor een veilige trap op- en afgang zorgt. In geparkeerde positie kan de steunbeugel weggedraaid worden, zodat de trap vrij toegankelijk blijft. In deze positie worden de batterijen van het apparaat ook opgeladen, zodat het te allen tijde klaar staat voor gebruik.

Van Oost: “Het is niet altijd mogelijk om goed in te schatten hoe lang het fysiek mogelijk blijft om trap te lopen. Als traplopen ook met ondersteuning niet meer gaat, is de StairWalker daarom eenvoudig om te zetten in een Levant traplift. Het steunframe wordt in dat geval door een servicetechnicus omgewisseld voor een stoel. De rails en het station van het apparaat blijven bij het ombouwen behouden.”

De StairWalker wordt gedemonstreerd bij het hoofdkantoor van ThyssenKrup Encasa in Nederland in Krimpen aan den IJssel. Voor meer informatie, zie www.tkencasa.nl of kijk hier naar een videodemonstratie van het product.

Productspecificaties:
• Afmetingen: buitenkant van de steunbeugel: 64 centimeter breed en 59 centimeter diep, binnenkant van de steunbeugel: voorkant 50 centimeter breed, achterkant 38 centimeter breed.
• Verstelbare hoogte
• Verstelbare rugsteun
• Snelheid: aanpasbaar van 0,05 meter per seconde tot 0,15 meter per seconde.
• Lengte gebruiker: 1.50 meter tot 1.90 meter
• Maximaal lichaamsgewicht gebruiker: 146 kilogram (bij trappen steiler dan 45 graden maximaal 125 kilogram )
• Geluidsniveau: minder dan 65 decibel
• Verlichting: 50 LED-lampen
• Noodstop
• Slot en kinderslot
• Om te bouwen naar Levant traplift

Over ThyssenKrupp AG
ThyssenKrupp AG is een geïntegreerd materiaal- en technologiebedrijf dat innovatieve product- en systeemoplossingen biedt. Het bedrijf telt momenteel meer dan 177.000 werknemers en is actief in ongeveer 80 landen over de hele wereld. Acht bedrijfsonderdelen bundelen met hun activiteiten en expertise de strategische deskundigheid van het bedrijf op het gebied van materialen en technologie.

ThyssenKrupp Encasa BV is een 100% dochteronderneming van het Duitse ThyssenKrupp Elevator AG en is onderdeel van de Business Unit Accessibility. ThyssenKrupp Encasa is al sinds 1952 een belangrijke speler op de Nederlandse markt op het gebied van trapliften, platformliften en huisliften. Een klantgerichte benadering en uitstekende dienstverlening staan centraal binnen de organisatie. ThyssenKrupp Encasa BV is gevestigd in Krimpen aan den IJssel en telt 85 werknemers.