ThyssenKrupp Encasa introduceert HE5

Duurzame nieuwe huislift is in alle opzichten volledig naar wens samen te stellen

ThyssenKrupp Encasa, internationaal opererend leverancier van trap-, huis- en plateauliften, heeft onlangs de HE5 huislift geïntroduceerd. De HE5 kenmerkt zich door zijn compacte design, zijn snelle installatie en zijn duurzame karakter en combineert de nieuwste technologieën met optimale flexibiliteit op het gebied van inrichting, afwerking en kleurgebruik.

Met de HE5 - inmiddels de zesde huislift in het liftportfolio - speelt ThyssenKrupp in op een duidelijke trend bij de huiseigenaar in het hogere segment, zegt Rob de Haan, marketing manager bij ThyssenKrupp Encasa: “Iemand die zijn woning volledig naar eigen inzicht ontwerpt en inricht, wil zijn visie graag overal terugzien. Niet in de laatste plaats in een belangrijke woningcomponent als een huislift. Daarom hebben wij gekeken naar de mogelijkheden om de klant zoveel mogelijk flexibiliteit te bieden. En daarin zijn we met de HE5 heel goed in geslaagd.”

Duidelijke technische voordelen

De HE5 is in nog geen twee weken in elke woning te monteren. Door de modulaire opbouw en zijn zeer compacte opzet kan deze huislift in vrijwel elke omgeving geplaatst worden, zowel binnen als buiten, en zonder grote bouwkundige ingrepen. De HE5 is zeer duurzaam; de lift verbruikt niet meer dan een doorsnee huishoudtoestel en werkt zonder speciale aanpassingen op het lichtnet. De HE5 behoort dan ook tot energieklasse A. Bovendien wordt de lift aangedreven met bio-afbreekbare hydraulische olie.

Een ander voordeel is dat de HE5 onder de machinerichtlijnen valt. Hij voldoet daarmee gegarandeerd aan de hoogste mate van comfort en veiligheid zonder dat hij een verplichte liftkeuring hoeft te ondergaan.

“De kopers van de HE5 zijn gevoelig voor de technische mogelijkheden, de duurzaamheidsvoordelen en het feit dat de lift zeer stil en soepel loopt, zo hebben we gemerkt. Maar zeker zo belangrijk bleek het feit dat ze haast elke detail qua inrichting, afwerking en kleur zelf kunnen bepalen”, aldus de Haan.

Hij refereert daarbij aan de diverse soorten cabinewanden, RVS of gestructureerde wanden waaruit de koper kan kiezen. Daarnaast heeft hij de keuze uit de honderden kleuren uit het RAL-kleurenpallet en kiest hij de voorzieningen die hem het meest aanspreken, zoals automatische deuren in plooi- of schuifuitvoering. Verder kan hij de deuren per etage in een andere kleur laten uitvoeren zodat elke stop optimaal past zijn interieur. Het spreekt voor zich dat ook bekleding, wanden en bedieningspanelen volledig naar de wens van de koper uit te voeren zijn.

Specificaties

Installatie

Bestaande bouwkundige schacht of stalen glazen schacht

Hefhoogte

Maximaal 15,1 meter, maximaal 6 stopplaatsen

Aansluiting

230 volt 16 amp. Aardlek type C, analoge telefoonlijn

Verbruik

1,8 -2,2 KWh., stand-by klasse A

Aandrijving

Separate hydraulische unit met soft start en stop, volledig computergestuurde schakelkast

Capaciteit

Max. 400 kg.

Snelheid verplaatsing

Maximaal 15 centimeter per seconde (0,15 m/s)

Afmetingen

Groot aantal verschillende afmetingen mogelijk

Aandrijfsysteem

Hydraulische cilinder met dubbele kettingen indirect aangedreven

Veiligheid uitvoeringen

Noodstop-knop aan boord, sloten met veiligheidsschakelaars voor vergrendeling van de deuren

Elektrisch hulpsysteem bij stroomuitval met terugkeer naar verdieping en deur-release

Noodstopbewaking snelheidsbegrenzer, computergestuurd bedieningsorgaan

Eindschakelaars met automatische vloer nivellering

Certificatie

EC, TUV aansluitend met M.D. 236/89, EN 81-40 en machinerichtlijnen 2006/42/EC

Meer informatie is te vinden op www.tkencasa.nl/he5

ThyssenKrupp Encasa B.V. is een toonaangevende leverancier van platformliften, trapliften en Home Elevators. ThyssenKrupp Encasa ontwikkelt, ontwerpt en implementeert oplossingen op maat voor haar klanten sinds 1953 en heeft meer dan 60 jaar ervaring op het gebied van trapliften. Het bedrijf is onderdeel van de Elevator Technology business area.

De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 6,2 miljard euro in het boekjaar 2012/2013 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met meer dan 49.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.

Meer informatie is te vinden via www.tkencasa.nl

photo:Rob de Haan
Rob de Haan