ThyssenKrupp Encasa toont looplift tijdens 50PlusBeurs

Leverancier van trapliften, platformliften en huisliften demonstreert StairWalker in Utrecht

ThyssenKrupp Encasa, producent en leverancier van trapliften, platformliften en huisliften, toont tijdens de 50PlusBeurs zijn laatste innovatie op het gebied van loopondersteuning op de trap: de looplift StairWalker. ThyssenKrupp Encasa biedt de bezoekers van de beurs de mogelijkheid het nieuwe apparaat zelf uit te proberen. De 50PlusBeurs vindt plaats van 11 tot en met 15 september in de Jaarbeurs in Utrecht.

Arina van Oost, Managing Director ThyssenKrupp Encasa Nederland

StairWalker biedt ondersteuning bij het traplopen aan mensen die zich hierbij onzeker of instabiel voelen. De mobiliteitsoplossing bestaat uit een ondersteunend frame dat aan de zijkant van rechte trappen gemonteerd kan worden. Arina van Oost, Managing Director van ThyssenKrupp Encasa: “StairWalker biedt letterlijk een steun in de rug waardoor de gebruiker zich veilig en zeker voelt. Bijkomend voordeel is dat de gebruiker langer fit blijft doordat hij fysiek actief is, hetgeen er weer toe leidt dat hij langer in zijn eigen huis kan blijven wonen.”

Indien de gebruiker op een bepaald moment meer ondersteuning nodig heeft, kan een StairWalker eenvoudig naar een traplift omgebouwd worden. Van Oost: “Het is niet altijd mogelijk om goed in te schatten hoe lang het fysiek mogelijk blijft om trap te lopen. Als traplopen ook met ondersteuning niet meer gaat, is de omzetting van de looplift naar een Levant traplift een mooie oplossing. Het steunframe wordt in dat geval door een servicetechnicus omgewisseld voor een stoel. De rails en het station van het apparaat blijven behouden.”

ThyssenKrupp Encasa neemt deel aan de beurs in samenwerking met partner Vitalis.

ThyssenKrupp Encasa toont de looplift StairWalker op de 50PlusBeurs van 11 tot en met 15 september 2012 in de Jaarbeurs te Utrecht, standnummer 7C094.

ThyssenKrupp Encasa BV is een 100% dochteronderneming van het Duitse ThyssenKrupp Elevator AG en is onderdeel van de Business Unit Accessibility. ThyssenKrupp Encasa is al sinds 1952 een belangrijke speler op de Nederlandse markt op het gebied van trapliften, platformliften en huisliften. Een klantgerichte benadering en uitstekende dienstverlening staan centraal binnen de organisatie. ThyssenKrupp Encasa BV is gevestigd in Krimpen aan den IJssel en telt 85 werknemers.

Over ThyssenKrupp AG
ThyssenKrupp AG is een geïntegreerd materiaal- en technologiebedrijf dat innovatieve product- en systeemoplossingen biedt. Het bedrijf telt momenteel meer dan 177.000 werknemers en is actief in ongeveer 80 landen over de hele wereld. Acht bedrijfsonderdelen bundelen met hun activiteiten en expertise de strategische deskundigheid van het bedrijf op het gebied van materialen en technologie.