Krimpen aan de IJssel,

ThyssenKrupp lanceert digitaal platform Urban-hub.com

Platform biedt mogelijkheid mee te praten over duurzaamheid en verstedelijking

Men verwacht dat de wereldbevolking in 2050 zo’n 2,5 miljard mensen hoger zal liggen dan nu. Van de 11 miljard aardbewoners zal zo’n 70% in een stedelijke omgeving wonen. Het is dan ook noodzakelijker dan ooit om de discussie aan te gaan over de manier waarop we onze steden zowel aangenaam als milieuvriendelijk houden. Het nieuwe platform van ThyssenKrupp, Urban-hub, wil die discussie aanzwengelen.

De site www.urban-hub.com herbergt een digitaal platform dat ThyssenKrupp Elevator heeft gelanceerd op het Smart City Expo World Congress in Barcelona. Op dit platform wil ThyssenKrupp Elevator de discussie voeden over hoe mensen hun stad vormgeven en hoe duurzame ontwikkelingen het best kunnen worden geïntegreerd in deze tijd van snelle urbanisatie. Urban-hub.com biedt tal van ideeën over duurzame stedelijke ontwikkeling, van openbaar vervoer tot nieuwbouw en infrastructuur. Ook worden er voorbeelden getoond van bezienswaardigheden en nieuwbouwprojecten met een duurzame insteek en zijn er profielschetsen te vinden van pioniers op dit gebied.

Op dit moment zijn op Urban-hub.com onder andere artikelen te lezen over de technologie die wordt gebruikt in het nieuwe One World Trade Center in New York, duurzaam transport door innovaties zoals ThyssenKrupp’s ACCEL en het gebruik van The Internet of Things om slimme en efficiënte steden te ontwikkelen.

Luis Ramos, hoofd Communicatie bij ThyssenKrupp Elevator AG, zegt “ThyssenKrupp heeft Urban-hub.com opgezet als een beginpunt voor de discussie over urbanisatie, met een focus op het creëren van stressvrije en duurzame steden voor de toekomst. Metropolen zullen steeds meer de hoofdrol opeisen, en het is noodzakelijk om steden de beste plek te maken om te wonen, met een blijvend positief effect voor de komende generaties”.

In de eerste fase zal het platform beschikbaar zijn in Engels, Duits, Frans, Spaans en Portugees, later zal ook het Mandarijn worden toegevoegd. Urban-hub.com is geschikt voor alle interfaces en is te bekijken op pc’s, tablets en smartphones.

Over ThyssenKrupp Elevator

De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 6,4 miljard euro in het boekjaar 2013/2014 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met meer dan 50.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.

Meer informatie is te vinden via http://www.thyssenkrupp-elevator.com/.