thyssenkrupp levert liften en roltrappen aan metro van München en Barcelona

thyssenkrupp heeft onlangs twee grote internationale orders binnengehaald. Het bedrijf gaat niet alleen roltrappen leveren voor het metronetwerk van München, maar zal ook de ingangen van de metrostations in Barcelona voorzien van slimme liften en roltrappen, die afgestemd zijn op de aankomst- en vertrektijden van de treinen.

Record-order in Duitsland
Stadtwerke München GmgH (SWM), het openbaar vervoersbedrijf in München, selecteerde thyssenkrupp om 102 roltrappen in het lokale transportnetwerk van de Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) te vervangen. Met het project is een bedrag van acht cijfers gemoeid, de installatie van de roltrappen neemt een periode van vier jaar in beslag. “We zijn trots dat we dankzij onze uitstekende producten en consistente focus op de gebruiker zo’n complex account hebben kunnen winnen”, zegt Dr. Oliver Tietze, hoofd elevator business in Europa en Afrika. “Met dit contract beleeft onze elevator business een recordmaand in Duitsland.”

’s Werelds meest efficiënte metrolijn in Barcelona
Ook in Barcelona kreeg thyssenkrupp een grote opdracht toegewezen voor het metronetwerk. Infraestructures de la Generalitat de Catalunya gaf thyssenkrupp opdracht voor de installatie van intelligente verticale en horizontale transportinrichting voor de nieuwe metrostations van lijn 9, een nieuwe lijn tussen Zona Universitaria Station en Terminal 1 van El Prat Airport. De ingangen van de metrostations krijgen liften en roltrappen die afgestemd zijn op de aankomst- en vertrektijd van de treinen. Dit maakt de nieuwe metrolijn in Barcelona de meest efficiënte lijn ter wereld.

Oplossingen in tijden van verstedelijking
Veel steden kampen met het probleem van overvolle wegen in combinatie met een groeiende populatie. thyssenkrupp ondersteunt steden over de hele wereld met innovatieve oplossingen, zodat de steden fijnere plekken worden om te wonen. “Het is essentieel nieuwe tijd- en energiebesparende oplossingen te vinden voor vervoer binnen de grenzen van een stad”, aldus Tietze, “en we zijn blij dat we daar een bijdrage aan kunnen leveren”.

ThyssenKrupp Encasa B.V. is een toonaangevende leverancier van platformliften, trapliften en Home Elevators. ThyssenKrupp Encasa ontwikkelt, ontwerpt en implementeert oplossingen op maat voor haar klanten sinds 1953 en heeft meer dan 60 jaar ervaring op het gebied van trapliften. Het bedrijf is onderdeel van de Elevator Technology business area.

De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 6,2 miljard euro in het boekjaar 2012/2013 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met 50.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.

Meer informatie is te vinden via www.tkencasa.nl