ThyssenKrupp moderniseert vestiging in Neuhausen

ThyssenKrupp rondde onlangs de vernieuwing af van haar vestiging in Neuhausen. De nieuwe locatie functioneert nu niet enkel meer als fabriek, maar is ontwikkeld tot een state-of-the-art technology park. Het project, waarmee een bedrag gemoeid was van ruim € 80 miljoen, bestond behalve uit de modernisering van de productielijnen ook uit het opzetten van een geavanceerd sales en customer center.

“Het gemoderniseerde technology park is een belangrijk element in onze groeistrategie”, zegt Andreas Schierenbeck, CEO van ThyssenKrupp Elevator. “In de afgelopen drie jaar is de fabriek vernieuwd en gegroeid, waardoor we beschikken over een van de meest geavanceerde en beste productiefaciliteiten in zijn soort. Hier kunnen we onze innovatieve liften produceren en onze werknemers tegelijkertijd een nog veiligere, aantrekkelijke en motiverende werkomgeving bieden.”

De regio Baden-Württemberg staat bekend als een innovatieve regio. Met investeringen van meer dan € 120 miljoen, waarvan ruim € 40 miljoen voor de testtoren in Rottweil, onderstreept ThyssenKrupp het belang van deze regio. Het technology park herbergt een innovation center met meer dan 1.500 medewerkers, de nabije universiteiten en hogescholen in zowel Duitsland als Zwitserland zorgen voor 10.000 studenten bouwkunde in de omgeving. Dat maakt de plek een perfect uitgangspunt voor het werven van talentvolle jongeren.

Innovatiekracht

De innovatiekracht van ThyssenKrupp blijkt niet alleen uit de bouw van het technology park, maar ook uit het feit dat het bedrijf onlangs een award voor het project ‘intelligent elevators’ heeft ontvangen in de vernieuwingswedstrijd van ‘Landmarks in the Land of Ideas’ van 2015. Het idee van ThyssenKrupp heeft betrekking op het dagelijkse onderhoud van liftinstallaties in de toekomst. De focus ligt daarbij op de toegang van functionele data, zodat servicemonteurs via een actueel overzicht de status van verschillende liften kunnen zien. De liftinstallaties kunnen via de oplossing real time data versturen, zodat de monteurs inzicht hebben in bijvoorbeeld benodigde reparaties.

ThyssenKrupp Encasa B.V. is een toonaangevende leverancier van platformliften, trapliften en Home Elevators. ThyssenKrupp Encasa ontwikkelt, ontwerpt en implementeert oplossingen op maat voor haar klanten sinds 1953 en heeft meer dan 60 jaar ervaring op het gebied van trapliften. Het bedrijf is onderdeel van de Elevator Technology business area.

De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 6,2 miljard euro in het boekjaar 2012/2013 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met 50.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en

energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.

Meer informatie is te vinden via www.tkencasa.nl