ThyssenKrupp plaatst liften en roltrappen in Cube Tower

ThyssenKrupp gaat de mobiliteit verzorgen in de nieuwe Cube Tower in het Chinese Foshan. Het uniek vormgegeven, 143 meter hoge gebouw krijgt in totaal 34 liften en 16 roltrappen. ThyssenKrupp bewijst daarmee opnieuw dat haar oplossingen uitermate geschikt zijn voor uitzonderlijke bouwwerken.

De Cube Tower symboliseert het nieuwe gezicht van Foshan, een stad met zeven miljoen inwoners in de provincie Guangdong. Het gebouw, vormgegeven als meerdere blokken van verschillende grootte die op elkaar staan, wordt het centrale punt van het nieuwe culturele centrum. Het huisvest onder meer een theater, een tentoonstellingshal en conferentiezalen.

“De Cube Tower wordt één van de meest prominente locaties van Foshan. ThyssenKrupp is er trots op onderdeel te zijn van dit bijzondere project”, laat Juergen Boehler, CEO van ThyssenKrupp Elevator in China, weten.

ThyssenKrupp Elevator heeft als doel de installatie in de Cube Tower in juli 2015 af te ronden. Door het ongebruikelijke ontwerp van de toren zijn er een aantal bouwkundige uitdagingen die om slimme oplossingen vragen. Zo worden de liftcabines door ThyssenKrupp op maat gemaakt, met onder andere twee deuren per cabine om evacuatie van passagiers via een lift in een aangrenzende schacht mogelijk te maken.

ThyssenKrupp in China
China heeft, gedreven door de ongekende verstedelijking en de impuls die dat geeft aan de bouw- en transportsector, de grootste markt voor liften ter wereld. De geschatte waarde ervan is 15 miljard euro. ThyssenKrupp Elevator is op dit moment actief vanuit 220 locaties in China. In de afgelopen jaren was het leverancier van onder meer 44 liften en 4 dubbeldeksliften in het 101 verdiepingen tellende World Financial Centre in Shanghai, twee unieke TWIN-liften in de Olympic Tower in Peking en 114 liften en 553 roltrappen in het metronetwerk van Shenzhen. In totaal transporteert ThyssenKrupp in de gehele Azië-Pacific-regio dagelijks 160 miljoen mensen per lift.

Over ThyssenKrupp Elevator
De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 6,4 miljard euro in het boekjaar 2013/2014 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met meer dan 50.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.
Meer informatie is te vinden via http://www.thyssenkrupp-elevator.com/.