ThyssenKrupp sluit zich aan bij Global Compact van de Verenigde Naties

Het internationale technologiebedrijf ThyssenKrupp AG sluit zich aan bij het Global Compact-initiatief van de Verenigde Naties, ‘s werelds grootste netwerk voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarmee committeert ThyssenKrupp zich wereldwijd aan de tien MVO-principes van het netwerk.

Global Compact is een platform voor maatschappelijk verantwoord en milieubewust ondernemen met mondiale reikwijdte. Het heeft zich ten doel gesteld om ondernemingen te ondersteunen in hun streven markten, commercie, technologie en financiën op zo’n manier te laten groeien, dat economieën en samenlevingen overal ter wereld hiervan kunnen profiteren.

De tien principes van de Global Compact hebben betrekking op mensenrechten, werkomstandigheden, het milieu en anti-corruptiemaatregelen. Zo dienen aangesloten organisaties zich te houden aan de Universele verklaring van de rechten van de mens, elke vorm van discriminatie en kinderarbeid uit te bannen, initiatieven te ontplooien op het gebied van milieuvriendelijk ondernemen en zich hard te maken tegen corruptie en aanverwante praktijken als uitbuiting en omkoping.

Arina van Oost, Managing Director van ThyssenKrupp Encasa BV, een Nederlandse dochteronderneming van het Duitse ThyssenKrupp Elevator AG: “Wij zijn er trots op dat wij ons nu tot dit netwerk mogen rekenen. Met onze mobiliteitsoplossingen streven we naar een betere kwaliteit van leven voor onze klanten. Dat wij de principes van de Global Compact in onze bedrijfsvoering omarmen, is daarom voor ons iets vanzelfsprekends.”

De Tien Principes van het Global Compact
Volgens de principes van Global Compact dienen bedrijven:
1. de internationaal uitgevaardigde mensenrechten te ondersteunen en te eerbiedigen
2. zich er steeds van te vergewissen dat zij niet medeplichtig worden aan schending van de mensenrechten
3. de vrijheid van vakvereniging en de effectieve erkenning van het recht op collectieve onderhandelingen te handhaven
4. de uitbanning van iedere vorm van verplichte en gedwongen arbeid te ondersteunen
5. de effectieve afschaffing van kinderarbeid te bevorderen
6. de bestrijding van discriminatie te ondersteunen in arbeid en beroep
7. voorzorg te betrachten bij belasting van het milieu
8. initiatieven te ondernemen om een groter milieubewustzijn te bevorderen
9. de ontwikkeling en de verspreiding van milieuvriendelijke technologieën te stimuleren
10. elke vorm van corruptie tegen te gaan, inclusief afpersing en omkoping.

Arina van Oost, Managing Director ThyssenKrupp Encasa

Over ThyssenKrupp AG
ThyssenKrupp AG is een geïntegreerd materiaal- en technologiebedrijf dat innovatieve product- en systeemoplossingen biedt. Het bedrijf telt momenteel meer dan 177.000 werknemers en is actief in ongeveer 80 landen over de hele wereld. Acht bedrijfsonderdelen bundelen met hun activiteiten en expertise de strategische deskundigheid van het bedrijf op het gebied van materialen en technologie.

ThyssenKrupp Encasa BV is een 100% dochteronderneming van het Duitse ThyssenKrupp Elevator AG en is onderdeel van de Business Unit Accessibility. ThyssenKrupp Encasa is al sinds 1952 een belangrijke speler op de Nederlandse markt op het gebied van trapliften, platformliften en huisliften. Een klantgerichte benadering en uitstekende dienstverlening staan centraal binnen de organisatie. ThyssenKrupp Encasa BV is gevestigd in Krimpen aan den IJssel en telt 85 werknemers.