Traplift maakt Nationaal Ambulance en Eerste Hulp museum toegankelijker

ThyssenKrupp Encasa installeerde Swing-traplift op trap met glazen zijwand

ThyssenKrupp Encasa heeft een traplift in het Nationaal Ambulance en Eerste Hulp museum geïnstalleerd. Dit museum werd eerder dit jaar geopend en is in het leven geroepen om mensen te informeren over de geschiedenis van de Ambulancezorg in Nederland. Het nieuwe museum is open op afspraak en op geselecteerde data voor het grote publiek. Dankzij de Swing-traplift van ThyssenKrupp Encasa is het museum voor een breder publiek toegankelijk.

Het Nationaal Ambulance en Eerste Hulp museum is gevestigd in het hoofdkantoor van Regionale Ambulance Voorziening (RAV) Hollands Midden. Hier is tevens een modern opleidingscentrum ondergebracht. Waarnemend algemeen manager van de faciliteit, Jan de Waard, licht de keuze voor de installatie van een traplift toe: “De reden dat wij deze lift lieten installeren, is dat het museum twee verdiepingen beslaat met een plafondhoogte van meer dan 3 meter. Beide verdiepingen dienen voor museumbezoekers goed toegankelijk te zijn.” Op de eerste verdieping van het pand bevindt zich tevens een vergaderruimte waar bestuursvergaderingen van de RAV plaatsvinden. Deze vergaderingen hebben formeel een openbaar karakter en ook om die reden dient de eerste verdieping toegankelijk te zijn voor mensen die slecht ter been zijn.

Het museum koos voor de Swing-traplift van ThyssenKrupp Encasa, vanwege de glazen zijwand langs de trap. “Door de glazen zijwand kon de lift niet aan de wand zelf gemonteerd worden. De Swing-traplift van ThyssenKrupp Encasa steunt op de traptreden en dat type traplift was voor ons dus als enige geschikt. Aangezien het een bestaand gebouw betreft, vormde de plaatsing van een traplift in vergelijking tot de inbouw van een conventionele lift of huislift niet alleen de meest compacte oplossing, maar ook de financieel aantrekkelijkste”, aldus De Waard.

Het museum draait volledig op vrijwilligers. Geïnteresseerden zijn vanaf 8 januari weer tweewekelijks op woensdagmiddag of op afspraak welkom om meer over de historie van de ambulancedienst te weten te komen. Meer informatie over het museum is te vinden via de website van RAV Hollands Midden, www.ravhm.nl

Beide verdiepingen dienen voor museumbezoekers goed toegankelijk te zijn.
Jan de Waard, waarnemend algemeen manager RAVHM
Jan de Waard, waarnemend algemeen manager RAVHM

ThyssenKrupp Encasa B.V. is een toonaangevende leverancier van platformliften, trapliften en Home Elevators. ThyssenKrupp Encasa ontwikkelt, ontwerpt en implementeert oplossingen op maat voor haar klanten. Het bedrijf is onderdeel van de Elevator Technology business area.

De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 6,2 miljard euro in het boekjaar 2012/2013 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met meer dan 49.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.

Meer informatie is te vinden via www.tkencasa.nl