Trapliftconfigurator-app ThyssenKrupp toont 3D-afbeeldingen in bestaande inrichting

ThyssenKrupp Encasa maakt keuzemogelijkheden en voordelen traplift duidelijk via virtuele technieken

ThyssenKrupp Encasa, internationaal opererend leverancier van trap-, huis- en plateauliften, heeft een app ontwikkeld waarmee direct inzichtelijk wordt hoe een traplift eruit komt te zien in de bestaande inrichting van de klant. Via hun tablet kunnen de adviseurs van ThyssenKrupp de desbetreffende trap fotograferen, waarna ze de gewenste trapliftconfiguratie virtueel in de woning plakken.

Met de app speelt ThyssenKrupp in op een duidelijke behoefte bij zowel koper als verkoper, vindt Rob de Haan, marketing manager bij ThyssenKrupp Encasa: “Er is best wat verbeelding nodig om te zien wat de beste trapliftoplossing is als je niet meer dan een brochure en enkele productsamples hebt. Daarom hebben onze adviseurs een applicatie op hun mobiele apparaten gekregen waarmee ze hun klant de verschillende trapliftconfiguraties kunnen laten zien en inzichtelijk kunnen maken wat de meest geschikte rail- en stoeloplossing is voor het desbetreffende huis of gebouw. Op deze manier kan iedereen die geïnteresseerd is in een traplift van ThyssenKrupp Encasa een goed beeld krijgen van de lift nog voordat deze geïnstalleerd of zelfs besteld wordt.”

Alle configuraties op het scherm
Om de klant te tonen hoe de traplift er na installatie uit zal zien, kan de gebruiker van de app wisselen tussen de verschillende stijlen en configuratiemogelijkheden. Zo kunnen klanten uitproberen welke van de vele stoffen en lederen stoelbekledingen in verschillende dessins het best passen bij hun interieur. Ook de twee soorten arm- en voetsteunen en de kleur van de rail en de aandrijving zijn met de app vooraf te bekijken. De potentiële koper kan ook bepalen of een traplift met Advanced Swivel and Leveling Technology (ASL), de gepatenteerde technologie waardoor de lift draait bij het verplaatsen, zijn voorkeur geniet, of de eenvoudigere handmatige technologie. Bovendien is het mogelijk de traplift virtueel in en uit te klappen, zodat de klant een duidelijk beeld krijgt van de ruimte die de installatie uiteindelijk zal innemen.

De software biedt ten slotte de mogelijkheid ter plekke verschillende railconfiguraties te simuleren en een realistische afbeelding te genereren van de mogelijke eindresultaten, zodat de klant te allen tijde een goed onderbouwde beslissing kan nemen.

Het nieuwe systeem wordt de komende maanden in heel Europa geïntroduceerd. De Haan: “Onze klanten weten van ons dat we kwaliteit bieden en een veelzijdig aanbod hebben. Deze configurator stelt ons in staat het laatste stuk van het plaatje compleet te krijgen, omdat we met de app de klant kunnen laten zien hoe die kwaliteitslift er precies uitziet in zijn eigen huis.”

ThyssenKrupp Encasa B.V. is een toonaangevende leverancier van platformliften, trapliften en Home Elevators. ThyssenKrupp Encasa ontwikkelt, ontwerpt en implementeert oplossingen op maat voor haar klanten sinds 1953 en heeft meer dan 60 jaar ervaring op het gebied van trapliften. Het bedrijf is onderdeel van de Elevator Technology business area.

De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de ThyssenKrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 6,2 miljard euro in het boekjaar 2012/2013 en klanten in 150 landen, is ThyssenKrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met meer dan 49.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.

Meer informatie is te vinden via www.tkencasa.nl.

photo:Rob de Haan
Rob de Haan